تبلیغات
بدنسازی،برنامه تمرینی بدنسازی،عکس بدنسازی - افزایش هورمون به صورت طبیعی در بدن
سه شنبه 5 فروردین 1393

افزایش هورمون به صورت طبیعی در بدن

   نوشته شده توسط: سعید قاسمی    نوع مطلب :توصیه های ورزشی ،

به ادامه مطلب بروید

ما در این مقاله روش هایی برای افزایش طبیعی تستوسترون را به شما معرفی خواهیم کرد .

تمرین وزنه در عصر

از آنجایی که سطح طبیعی تستوسترون بدن صبح ها و اویل عصر بالاتر است شاید در تمرینات صبح قوی تر باشید . با این حال مشخص شده که سطح تستوسترون در ادامه روز دچار افت سطح می شود بنابراین تمرین عصر می تواند به افزایش سطح تستوسترون در بدن کمک کند .

وزنه زدن

تمرین با وزنه های سبک و متوسط باعث افزایش سطح تستوسترون در سرم خون می شود . همچنین تمرکز روی حرکات چند مفصلی / ترکیبی مثل اسکوات ، ددلیفت ، زیربغل هالتر خم ، پرس سینه و … با وزنه های سنگین و حداکثر۶الی ۸ تکرار با استراحت های نسبتاً کوتاه بین ست ها ( ۱الی ۲ دقیقه ) باعث یک پاسخ هورمونی بزرگتر می شود .

http://fitnessmagazine.ir/content/uploads/2013/08/How-to-Increase-Testosterone-Naturally-620x400-480x320.jpg


هوازی هوشمندانه

تمرین هوازی وجه مهمی از تمرینات فیزیکی برای پائین نگهداشتن درصد چربی و سلامت قلب است اما اگر بخواهید هوازی خیلی شدید یا خیلی طولانی انجام دهید می تواند روی سطح تستوسترون تاثیر بگذارد . در حالت ایده آل ۳۰ دقیقه هوازی با شدت متوسط ابتدای صبح بعد از بیداری از خواب انجام دهید و این کار را ۴ جلسه در هفته دنبال کنید و عصر آن روزها هم وزنه بزنید . چنانچه نمی توانید با این برنامه پیش بروید ، بعد از تمرین وزنه حداکثر ۳۰دقیقه هوازی با شدت متوسط کار کنید .

http://www.mahsho.com/wp-content/uploads/2013/08/%D8%AA%D8%B1%D8%AF.jpg


کمتر در باشگاه بمانید

تمرین زدگی می تواند به میزان مشخص سطح تستوسترون را کم کند . هفته ای ۴الی ۵ جلسه تمرین با وزنه برای تامین بدن با تستوسترونایده آل است اما ۲الی ۳ روز در هفته استراحت هم مفید است . نکته دوم این است که باید تمرین وزنه را تا ۶۰دقیقه ( حداکثر ۷۵ دقیقه ) به پایان برسانید . هر چه بیشتر از ۶۰ الی ۷۵ دقیقه برای وزنه زدن بدن را بیشتر وارد فاز کاتابولیک می کند تا فاز آنابولیک( سازنده ) چرا که نسبت تستوسترون /کورتیزول در جهت نادرست پیش می رود .

خوب بخوابید

کسری خواب نشان داده که سطح سرم تستوسترون را کم می کند . سعی کنید شب ها حداقل ۷ ساعت خواب داشته باشید. اگر هم امکانش فراهم بود در طول روز ۲۰ الی ۳۰ دقیقه چرت بزنید .


http://www.mehrteb.ir/fa/wp-content/uploads/198512_499.jpg

چربی بخورید

بدنسازان چندین سال است که از چربی ها می ترسند ، اما اخیراً متوجه شده اند که باید در رژیم هایی برای چربی ها در نظر بگیرند. تحقیقات اثبات کرده که مصرف چربی های غیر اشباعی مثل سالمون ، بادام ، دانه بذر کتان می تواند برای سلامتی مفید باشد .
علاوه بر این چربی های اشباع شده ( که در تخم مرغ و گوشت قرمز ) یافت می شودا.نیز برای بدن جهت تولید هورمون ها مثل تستوسترون مهم هستند . هدف این است که بین ۱۰ الی ۱۵ درصد از کالری مصرفی روزانه را از چربی های غیر اشباعی و ۱۰ درصد دیگر را هم از چربی های اشباعی تامین کنید .

http://www.hidoctor.ir/wp-content/uploads/2013/11/Healthier-fats-elmevarzesh.jpg

پروتئین بخورید

مصرف پروتئین نه تنها بدن را با آمینواسیدها تامین می کند و به ریکاوری عضلات کمک می کند بلکه همچنین نشان داده که کمک می کند سطح تستوسترون بالاتر برود . تخم مرغ ، گوشت بدون چربی ، ماهی گوشت پرندگان و پروتئین وی هیدرولیزه منابع عالی پروتئین به حساب می آیند . مقدار پیشنهادی پروتئین حدود ۲/۲ گرم به ازای هر کیلو وزن بدن در روز است .



http://www.elmevarzesh.com/wp-content/uploads/2013/01/proteins-elmevarzesh.jpg

سبزیجات بخورید

مواد شیمیایی موجود در سبزیجات چلیپایی از جمله کلم ، کلم پیچ می توانند کمک به افزایش تستوسترون کنند. سعی کنید در طول روز یک الی ۲ وعده از این سبزیجات در وعده های غذایی خود جای دهید .


http://up.onlinepatogh.ir/images/ew4xlccxu449ll8ab4h0.jpg


برچسب ها: افزایش هورمون رشد ، افزایش هورمون رشد به صورت طبیعی ، افزایش هورمون در بدن به صورت طبیعی ،

foot pain
سه شنبه 14 شهریور 1396 08:37 ق.ظ
Simply want to say your article is as astounding.
The clarity in your post is simply spectacular and i could assume you are an expert on this subject.
Well with your permission let me to grab your feed to keep up to date with forthcoming post.

Thanks a million and please keep up the rewarding work.
manicure
یکشنبه 20 فروردین 1396 05:49 ب.ظ
A motivating discussion is worth comment. I do believe that you should publish more on this subject,
it may not be a taboo subject but usually people do not discuss such issues.
To the next! Many thanks!!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر