تبلیغات
بدنسازی،برنامه تمرینی بدنسازی،عکس بدنسازی - افزایش پمپاژ خون به عضلات
سه شنبه 5 فروردین 1393

افزایش پمپاژ خون به عضلات

   نوشته شده توسط: سعید قاسمی    نوع مطلب :افزایش پمپاژ خون به عضلات ،

به ادامه مطلب بروید

یکی از شیرین ترین احساس های تمرین بدنسازان بالارفتن حجم خون و اکسیژن در عضله مورد تمرین است که اصطلاحاً به آن دم کردن عضلات می گویند که قطعاً شما هم تجربه کرده اید بعضی از بدنسازان در تمرین از دم عضلانی زیادی برخوردارند که حتی گاهاً حجم عضله۱۰تا ۱۵درصد بیشتر از حالت معمول خود می شود .بدنسازان در تعدادی عضلات خود ممکن است دم بیشتری احساس کنند و در بعضی از آنها کمتر. این هجوم خون و اکسیژن به واسطه شروع فعالیت انقباض و انبساط کامل عضله و دستور مغز به خون و اکسیژن جهت پشتیبانی آن عضله اتفاق می افتد. امروز مکملهایی به بازار معرفی شده که کارایی بالا بردن آب پمپ خون و اکسیژن در عضلات است. خارج از بحث این که مکملها تا چه حد تاثیر گزارند و ادعاهای کمپانی سازنده خود را تا چه اندازه عملی می کنند، قیمت بالای دارند و برای تمامی بدنسازان آماتور و نیمه آماتور تهیه کردن آن امکان پذیر نیست.در این مقاله چند روش ساده تسهیل کردن پمپ خون و اکسیژن به عضلات را به شما آموزش می دهم که با به کار گرفتن آن لذت تمرین و کیفیت فشار به عضلات را باید ببرید. بعضی از افراد به صورت سوال در بسیاری از سایت ها   گلایه می کنند که عضلات ضعیف آنها دم عضلانی خوبی هم ندارد وراه چاره میخواند.به عنوان مثال بازو یا پشت بازو .

http://h1h2h3.persiangig.com/image/fitnessfoto.persianblog.ir/PhilHeath/big/PhilHeath%20(14).jpg


راه حل اول :

قبل از شروع به تمرین چند ست از یک حرکت بازو را انتخاب کنید و با حداقل وزنه آن را در سه ست ۱۵تا ۲۰ تایی انجام دهید دقت کنید حرکت به آرامی و تمرکز زیاد انجام شود پس از آن چند دقیقه استراحت کنید خواهید دید حجم زیادی از خون به سمت عضله هدف سرازیر میشودالان وقت ان است که تمرین اصلی را شروع کنید .


راه حل دوم :

قبل از شروع تمرین اصلی اگر به عنوان مثال بازو پشت بازو را در یک روز وبه صورت سوپرتمرین می دهید ۳ ست قبلاً گفته شده را با وزنه سبک به صورت سوپر و بدون وقفه برای هر دو عضله بازو و پشت بازو به کار ببرید دقت کنید بین ۳ ست بازو و ۳ست پشت بازو استراحت نکنید.

راه حل سوم :

ماساژ عضله مورد هدف است به عنوان مثال اگر تمرین سرشانه دارید از حریف تمرینی خود بخواهید در حالت نشسته سرشانه شما را از پشت و جلو و کنار با حرکات کف دست و حرکت انگشت ماساژ نیمه عمیق دهد این کار حجم عظیمی از سلولهای خونی را به طرف سرشانه سوق می دهد.

راه حل چهارم :

انجام یک ست ۱۵ تایی یک حرکت از عضله مورد هدف به صورت چند تکه به عنوان مثال حرکت جلو بازو با هالتر را در هر تکرار به ۵ قسمت تقسیم کنید و هر بار یک تکه بزرگتر از تمرین را انجام دهید . در توضیح بیشتر این حرکت باید بگویم اول یک پنجم حرکت جلوبازو را انجام می دهید دو پنجم و به همین ترتیب تا حرکت بازو را کامل انجام دهید این پروسه را ۱۵ بار تکرار  کنید دقت کنید هالتر بدون وزنه ویا چوب بلند هم برای این تمرین مناسب است .پمپ بالای خون و اکسیژن در عضلات از لحاظ روحی علاقه  وحس شما را به تمرین بالا می برد و باعث عظم بیشتر شما برای پیگیری تمرین عضو ضعیف خواهد شد نکته قابل توجه این که در آماده سازی عضله برای تمرین به این روش تمرکز کامل روی انقباض و انبساط کامل عضلات بسیار مهم هستند و خود این حرکات عضلات را برای تمرین  اصلی و سنگین آماده و گرم می نماید .


برچسب ها: افزایش پمپاژ خون به عضلات ، پمپاژ خون به عضلات ، راه های مناسب جهت پمپاژ خون به عضلات ،

foot pain
دوشنبه 13 شهریور 1396 06:07 ب.ظ
WOW just what I was searching for. Came here by searching for foot
pain
Vaughn
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 03:34 ب.ظ
Hey there are using Wordpress for your blog platform? I'm new
to the blog world but I'm trying to get started
and set up my own. Do you need any coding knowledge to make your own blog?

Any help would be greatly appreciated!
manicure
جمعه 8 اردیبهشت 1396 09:58 ب.ظ
Hi! Would you mind if I share your blog with my zynga group?
There's a lot of people that I think would really enjoy your content.

Please let me know. Cheers
manicure
یکشنبه 20 فروردین 1396 12:54 ق.ظ
Good post. I learn something new and challenging on websites I
stumbleupon on a daily basis. It's always interesting to read content from other authors and practice something from other websites.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر