تبلیغات
بدنسازی - هرگز نباید از تمرینات پا غافل شوید

http://www.bodyfull.ir/wp-content/uploads/2011/11/t8fona80n01otn6c8zsv.jpg

حتما همه شنیده اید که اسکوات سلطان حرکات است. با این حال این روزهای کمتر دیده می شود که در باشگاه های بدنسازی کسی حول وحوش پایه اسکوات مشغول تمرین باشد. شاید دلیلش این باشد که اسکوات در عین حال یکی از سخت ترین حرکات بدنسازی هم بشمار می آید.
مطالعه ای به بررسی آثار سوخت و سازی حرکات پرس سینه با هالتر ،اسکوات کشش سیمکش از بالا و پشت بازو با هالتر پرداخت زمانی که با وزنه ای معادل ۸۰ درصد یک تکرار بیشینه افراد اجرا می شدند. دانشمندان به اندازه گیری پاسخ های متابولیک افراد پس از اجرای هر چهار حرکت پرداختند. مشاهده شد برای اجرای اسکوات ۳٫۳ برابر انرژی بیشتری نسبت به پرس سینه با هالتر ،یا پشت بازو با هالتر یا کشش سیمکش از بالا، نیاز است. مشخص شد تنها اجرای اسکوات با ۸۰ درصد یک تکرار بیشینه، ۹ درصد بیش از جلسه تمرینی که شامل سه حرکت دیگر باشد، انرژی فرد را مصرف می کند.
اجرای اسکوات یکی از بهترین راه ها برای افزودن بر حجم عضلات پاست. چنانچه تقریبا هر بدنسازی که پاهای حیرت انگیزی دارد، طرفدار اسکوات است.
مطالعه ی تازه ای که نتایج آن در ژورنال دیابتولوژی و سندرومهای متابولیک منتشر شد ، گزارش کرد افزایش توده عضلانی در پاهای افراد با مقدار چربی پایین تنه در ارتباط است . محققان به بررسی چربی بین بافتی ، عضلات اسکلتی، کالری دریافتی و هزینه انرژی در ۶۷ شرکت کننده سالم مذکر پرداختند. توده عضلانی اسکلتی ، به خصوص در پایین تنه ، به طور منفی با توده چربی بین بافتی در مردان سالم در ارتباط بوده . به این معنی است که هرچه افراد تحت بررسی ، توده عضلانی بیشتری در پاهای خود داشتند، مقدار کل چربی بدنشان کمتر بود.
نتیجه اینکه اگر می خواهید چربی های بدنتان را با سرعت بیشتری بسوزانید به جای تکیه محض بر تمرینات هوازی ، سراغ اجرای اسکوات بروید.

نوشته شده در پنجشنبه 24 مهر 1393 ساعت 05:47 ب.ظ توسط : سعید قاسمی | دسته : تمرینات بدنسازی، 
  •    [ نظرات ]

  • درباره

    بدنسازی


    بهترین پست ها را در زمینه پرورش اندام در این وبلاگ بیابید

    دسته بندی ها

    جستجو

    نظر سنجی

    نظر شما در مورد وبلاگ چیست؟





    امکانات

    بازدیدهای امروز : نفر
    بازدیدهای دیروز : نفر
    كل بازدیدها : نفر
    بازدید این ماه : نفر
    بازدید ماه قبل : نفر
    كل مطالب : عدد
    آخرین بروز رسانی :


    قالب وبلاگ