تبلیغات
بدنسازی،برنامه تمرینی بدنسازی،عکس بدنسازی - فیبر چیست، و چه تاثیری در بدن دارد
چهارشنبه 8 بهمن 1393

فیبر چیست، و چه تاثیری در بدن دارد

   نوشته شده توسط: سعید قاسمی    نوع مطلب :خواص مواد غذایی ،

آپلود عکس , آپلود دائمی عکس

گفته می شود که فیبرها ،در هضم و جذب پروتئین ها اخلال ایجاد می کنند. اگر اینگونه است پس چرا مصرف فیبرها توصیه می شود؟
به یاد داشته باشید ، زمان هایی از روز وجود دارد که می خواهید به سرعت پروتئین ها را در اختیار بدن قرار دهید و زمان هایی هم هست که می خواهید این کار را به سرعت کمتری انجام شود . فیبرها در گوارش پروتئین ها تداخل ایجاد نمی کنند ، بلکه سرعت آنرا کاهش می دهند. (چنانکه چربی ها و پروتئین ها ی کند هضم مثل کازئین هم این خصوصیات را دارند. )
وقتی تمرین می کنید، نیاز بالایی را در عضلات خود برای آمینواسیدها ایجاد می کنید . هر چه سریعتر بتوانید آنها را در اختیار عضلات بگذارید ، تخریب حجم عضلانی توسط بدن ( برای اینکه بتوانید به آمینو اسید های لازم برای ریکاوری و تامین انرژی دست یابد) زود تر متوقف می شود. بلافاصله پس از تمرین ، پروتئین تند هضم مثل وی مورد استفاده قرار دهید و از مصرف فیبر خودداری کنید تا آمینواسیدهای آن به سرعت جذب شوند.
در تمام زمان های دیگر روز ، باید پروتئینی کند هضم تر مصرف کنید، یا به شکل غذاهای کامل یا مکمل ها . باید این پروتئین ها برای مدت طولانی تری در بدن بمانند و جریان طولانی و پایدارتری از آمینواسیدها را در اختیار بدن بگذارند ، تا بازهم از حمله بدن به عضلات ممانعت می کنند ، در نتیجه استفاده از فیبرها در تمام وعده ها غیر از وعده های حول و حوش تمرین مناسب است.
در نهایت ، فیبرها برای سلامتی بدن هم اهمیت بالایی دارند و کمک می کنند به افزایش حجم غذایی که مصرف می کنید در سیستم گوارش. این باعث می شود تا روند گوارش غذاها بهبود یابد، همچنین فیبرها سلامت کلی بدن را هم ارتقا می دهند. سعی کنید روزانه حداقل ۲۵ گرم فیبر از غذاهای کامل و مکمل های خود را دریافت کنید ، اما ۳۵ گرم مقدار خیلی بهتری است . اگر در حال حاضر این مقدار فیبر را دریافت نمی کنید ، سعی کنید به تدریج به این مقدار دست یابید و ناگهان مصرف فیبر خود را افزایش ندهید تا سیستم گوارش با آن وفق یابد.

برچسب ها: خواص فیبر ، خواص فیبر در بدن ، نقش فیبر ها ، وظیفه فیبر در بدن ، خواص فیبر چیست ، غذاهای فیبر دار ،

How can I increase my height after 18?
پنجشنبه 23 شهریور 1396 05:59 ب.ظ
Howdy just wanted to give you a quick heads up. The words in your post seem
to be running off the screen in Ie. I'm not sure if this is a format issue or
something to do with browser compatibility but I thought I'd post to let you know.
The style and design look great though! Hope you get the problem fixed soon. Cheers
foot pain
سه شنبه 14 شهریور 1396 10:00 ب.ظ
Neat blog! Is your theme custom made or did you download it from somewhere?
A design like yours with a few simple adjustements would really
make my blog stand out. Please let me know where you got your design.
Bless you
http://mysamfirozi1376.mihanblog.com
یکشنبه 11 تیر 1396 01:43 ب.ظ
First off I want to say superb blog! I had a quick question that I'd like to
ask if you do not mind. I was curious to find out how you center yourself and clear your head prior to writing.
I've had a hard time clearing my thoughts in getting my thoughts out.
I do enjoy writing but it just seems like the first 10
to 15 minutes are generally wasted simply just trying to figure out how to begin. Any recommendations or hints?
Thank you!
manicure
یکشنبه 13 فروردین 1396 08:53 ب.ظ
Ahaa, its fastidious conversation about this paragraph here at this webpage, I have read all that, so now me also commenting here.
سهیلی
جمعه 10 بهمن 1393 03:36 ب.ظ
سلام
معلومه که واقعا برای وبلاگت زحمت میکشی و وقت میزاری.
من هم سایتی در زمینه ی بدنسازی، پرورش اندام، کاهش وزن و برنامه های بدنسازی کاهش و افزایش حجم دارم. خوشحال میشم اگه بهم سر بزنید.
میتونم باهاتون تبادل لینک داشته باشم؟؟؟
ممنون میشم اگر من رو با عنوان (برنامه بدنسازی کاهش و افزایش حجم بدن) لینک کنید.
poya
چهارشنبه 8 بهمن 1393 12:19 ب.ظ
سلام دوست عزیزم امیدوارم حالت خوب باشه از وبلاگت دیدن کردم ازش خوشم اومد ، چون هم مطالبش جالب بود هم قالبش زیبا. پیشنهاد میدم آدرس وبلاگتو ثبت کنی تا من و بقیه دوستان هر روز به وبلاگت سر بزنیم ممنون میشم.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر